tisdag 2 juni 2009

Everybody has a safety net...

Idag var det den sista riktiga skodagen av första ring. Jag är ganska förvånad över hur snabbt det har gått och att jag har klarat mig relativt bra. Idag kom även sanningen, hur det har gått för mig i engelska, svenska och Ellära A och B och Trefas. Igår fick jag veta Videotekniken, Ljudtekniken, Elektroniken och Elmekaniken.
Elmekanik: VG
Elektronik: G med rest
Videoteknik: VG
Ljudteknik: G med rest
Engelska: G kanske VG med rest
Svenska: G med rest
Ellära A: Starkt G...nästan VG
Ellära B: G
Trefas: G
Jag är väldigt stolt över hur mycket jag har klarat. Men jag snackade med Lars och han sa att jag kan mycket mer än vad jag visar och det vet jag. Men jag har aldrig satsat på mer än G men de borde jag göra sa han. Det är bara det att jag är jättelat av mig och verkligen inte orkar prata när vi har genomgång för att då pratar alla andra...
Lars sa även att det kommer att gå bra för mig. Men nu har jag bestämt mig, jag ska verkliegn kämpa med skolan. Prioritera skolan och skita i alla andra. Om det är det nu som krävs för att jag ska klara av skolan och verkligen uppnå ett mål. Efter allt Lars sa så ville jag bara gråta och visa "Här är jag och jag kan klara av det här..." Jag må vara liten men jag har en stark vilja. Och jag gör vad som helst för att få det jag vill.

Men jag måste ändå ha mina allra bästa vänner där som hjälper mig. Ni är mitt skyddsnät och jag älskar er med hela mitt hjärta. Så er struntar jag inte alls i. Det är skönt att jag har lite olika vänner på olika platser. Malin och Mikaela i skolan, Melinda och Yasmine utanför skolan och såklart Emma 24/7...
You guys are my safety net... You'll catch me if I fall =)

peace...

2 kommentarer:

  1. jag lovar att jag alltid finns där (även om vi irriterar varandra lite smått då och då ;) )
    jag behöver dig också.

    SvaraRadera