fredag 17 juli 2009

I hope it's gonna make you notice... someone like me...

Sorry folket...har inte orkat blogga på ett tag. Har liksom inte mått så bra om man säger så...

Har typ förlorat så mycket folk i mitt liv...både falska och riktigt nära personer. Men jag hoppas att dom kommer att fatta en dag, att jag alltid har varit där för dom...no matter what, I was always there...

Men ändå, det är dom som förlorar... But I'm back from Hultsfred!!

OMG JAG TROR JAG ALDRIG HAR HAFT DET SÅ KUL I HELA MITT LIV. 5 DAGAR MED BARA RÖJJ, MUSIK OCH EN MASSA ROLIGT FOLK!

Tisadag: Jag och Nico vaknade astidigt för att åka med festivalbussen från Uppsala ända ner till Hultsfred. Jävligt skönt och jättebra resa. Sen när vi kommer ner dit så får vi vänta på att få band och komma in till campingen. Campingen var indelad i olika delar. Green camp låg närmast entrén och det var ett skönt område, inte för mycket oljud :P.
När jag ska gå och kolla runt så träffar jag Lollo och Emelia, visste inte alls att dom skulle ner dit. Fan va bra, orkade inte vara med min bror och hans två killkompisar. Lollo och Emelia bodde på Blue camp (som sedan kallades för vattenpölen efter en vattenläcka haha). Guuud vilken tur att dom adopterade mig och att jag fick vara med dom.
Vi gick runt och träffade massa folk och pratade med dom. Asså det var fan fullt med folk där...

Onsdag: Onsdagen så träffade jag upp Lollo och Emelia för att sedan träffa Ellen, Jojo Deg och britterna (Rob, Max, Simon och Murry). Vi stack till festival området för att lyssna på bandet som var först ut att spela på Hultsfred´09. Ozomatli hette dom, spansk/amerikanskt band som spelade reggae, rock, cumbia och hiphop...så jääävla sköna. Vi dansade, hoppade i leran och bara hade det jättekul! Vi träffade även Drägg-Jesper från Enköping (Cheesburgar-Mannen, Naken-Mannen...m.m)
Sedan var det dags, FANZ FERDINAND! Haha, hade aldrig hört dom...men vad gö det. DOM VA ASBRA, man kanske borde börja gå på flera festivaler ;)... och jag såg inte så bra i början men då föreslog Rob (en av britterna som var 2 meter lång) att jag skulle sitta på hans axlar, och där uppe var jag i en halvtimme haha...
Sedan var det dags för KINGS OF LEON!!!! hehe, ännu ett band som jag inte alls hade hört... eller en låt som jag verkligen föll för var "Use somebody"... looove. Det var första festivaldagen med musik... tyvärr så dog min kamera och när jag skulle ladda den så ser jag att jag har fått fel laddare -.- tack mamma...

Torsdag: Denna underbara dag...okej inte så underbar...Denna regniga dag var vi först och kollade på Regina Spector, en underbar kvinna som har en röst av guld fan. Så jävla bra hon vaaaa!! Sedan var det en promenad och träffade randoms, fick lite dricka...och sedan till THE KILLERS!!! OMG OMG OMG!!! LÖÖÖÖV THE KILLERS FAAAN! höll på att svimma när som sjöng "Mr Brightside" gaaaah!!
Direkt efter var det Ludcris tur...riktigt jävla bra kille... men jag stod inte så nära, ville fan röra mig och dansa lite. Då träffade jag väärldens coolaste kille. Kommer tyvärr inte ihåg hans namn, men vi gjorde en liten "battle" ;)...sedan var den dagen slut...tror jag...hmm...vill ändå inte säga vad som hände sen mohahahahaha

...del 2 kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar