söndag 19 juli 2009

I hope it's gonna make you notice... someone like me... del 2

Fredag: Fredagen bröjade med att ta en fin morgon promenad med en stukad fot till Lollo och Emelias tält. Tyvärr stukade jag den under Mando Diao :'(, vi stack till träsket för att Lollo och Emelia skulle äta något och sedan vidare för att se Markus Krunegård. Shiet vilken bra kille, helt otroligt bra sångare och den bästa låten "Jag är en vampyr..." Men innan träffade vi även vår vän Jesper :P och hans gång från Enköping, men dom skulle på Lillasyster istället :P
Resten av dagen gick åt av att gå runt och dryga sig, blev intervjuade av nån tidning...AJUSTE HAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHA, jag såg Kartellen också, asså förlåt... men ska man skratta eller gråta? Tydligen va det en kille som fattades för att han sitter inte misstänkt för mord, asså förlåt men killar ge upp...
Sedan var det dags att titta på TIMBUKTU!!! Okej det var inte förens kl 01.00 på stora scenen, alla var säkert helt trötta och döda. Men den där killen visste verkligen hur man ska få liv på sin publik. Alla dansade, skuttade runt, sjöng med. Assån ingen i publiken stod still. Men tyvärr var jag tvungen att göra det för att jag hade fortfarande jätteont i foten. Tills en kille som bara kom och ställde sig brevid mig, Jonas från Malmö. Haha helt underbara kille, först presenterade hans sig och bara stod där...sen frågade han om jag ville dansa hahaha. Sen pratade vi med varandra. Han va en rappare och streetdance-kille på 19 år :P...shiiet va skön av va :P saknar honom :(

Sen träffade jag Jesper från Sala som var en av dom som jag åkte med. Skit skön kille som göra helt otroliga texter och dikter. Vi gick runt och sen blev kag jättehungrig och stack för att köpa en Oxfilé-rulle med beasås...MMMMMMM RICO, sa jag bara när jag tog första tuggen, fyyy vad gott!! Sedan träffade vi en helt underbar människa som räddade min framtid!!! Hon berättade att hon pluggade i Hultsfred och det var därför hon fick jobb på nfestivalen. Och sedan sa hon att man kunde läsa "Music Manegment" Där man lär sig allt inom ljus och ljud!!! Asså förut sa jag att jag inte alls skulle läsa vidare med, HULTSFRED HERE I COME!!!... sen var den kvällen slut... iaf för mig. Jesper fortsatte att gå runt hahaha

Lördag: På lördagen tror jag att jag såg bara tre spelningar och det var Petter (med EyenI), Promoe (som var en aning full och klockan var bara 16.00) och Ice Cube (som var rätt ego...). Men ärligtalat så gick resten av dagen ut på att nästan...säga hejdå till alla underbara och sköna personer som man har varit med under dagarna.
Men sen kom kvällen och vilka träffar jag då? Jo, Glenn och Niklas från Arboga, två killer på 21 år som var där med ett helt Arboga gäng på 13 killar och EN enda tjej, tyckte synd om henne...
Först trodde jag att dom vara skämte med mig och inte alls ville vara med mig hahaha (inte för att jag ville vara med dom så...men jag skulle till Lollo och Emelia :P) Men precis när jag skulle gå så ropade dom att jag skulle komma tillbaka. Så jag gick runt med dom, drev lite, skrattade jätte mkt. Hahaha riktigt sköna killar, tro att en var lite smygbög hahaha (Han såg även ut som Danny från EMD, asså då driver jag inte haha) Men dom var helt underbara. Och dom lyckades hitta några andra av mina kompisar (Thank GOD)...
Men dagen slutade inte där... nej dagen sluttade aldrig för att jag valde att vara vaken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela natten, och jag lyckades. Vi satt och sjöng, vi röjjde runt, jag lämnade in min mobil på laddning, satt och pratade med randoms, pratade även min Konstapeln Blå bara för att fördriva natten, satt i Emelias tält och pratade med henne bror, sen kom Lollo och Emelia tillbaka, vi satt och pratade om hur veckan har gått och vad som var roligast och det tråkigast... det tråkigast var säkert vädret...
Sen kom den efterlängtade Kroken (John från Eskilstuna) Sjukt skön kille som vi ska åka med nästa år med...

Söndag: Packa, dra...hejdå... hejdå Hultsfred...Hejdå alla dräggiga...hejdå bajjamajjorna...hejdå mobil-laddning för 10 kr...hejdå lera...hejdå träsket...hej då friheten...
Uppsala = DEPPRI!!!
...peace

1 kommentar: