söndag 26 april 2009

And the brightness of day...

Den här helgen har varit helt fantastiskt. Sol, bryggan, vänner och vattenpipa. Det låter som sommar? Japp sommartiderna börjar falla in i Uppsalastad. Inte för att jag gillar att vara i Uppsala så har det varit ovanligt kul.

Fredagen börjar med en sovmorgon till 12.40, alltid lika skönt. Men ädnå var jag ganska seg. Efter skolan träffade jag Astrid och Teo som var på väg ner till bryggan. Så vi skulle åt samma håll. Träffade Arias och André nere på bryggan. Men jag stack hem efter en halvtimme för att jag skulle äta för att sedan cykla ner till 4H-gården.

När jag kom till 4H-gården så satt Becca, Sofia och Calle och rökte vattenpipa. Sedan kom en massa andra trevligt folk. Vi gjorde en brasa, sprang runt, rökte vattenpipa och snackade om konstiga grejjer. Det roligaste var att alla var helt seriös när vi satt och snacka om att det var äckligt att duscha (obs: endast på skämt) Sedan var det dags att dra sig hemmåt. Jag var jättetrött och ville bara sova.

Men va nu da?!?!?!?!?! Hela mitt ansikte kliade och när jag gick till en spegel så såg jag att jag hade värsta utslag på kinden, hakan, pannan och halsen. Jag blev jätte rädd och ville bara gråta. Men istället ringde jag mamma så att hon kunde lugna ner mig. Efter att ha duschat så gick det bort...sköönt.

Nya vänner har man också fått. Anton, Malte och William. Tre sköna grabbar som gillar att dryga sig med öl, cigg och vattepipa.

Men lördagen var den dagen som jag aldrig kommer att glömma.
Eftersom alla var hemma hos Patrik som hade födelsedags fest så bestämde jag och Sofia för att dryga oss tillsammans med Teresia och Emelie nere på bryggan i stadsparken. Ja, jag vet att jag brukar snacka skit och stadsparken men jag vet inte., folk som är där nu har fan mognat.
Vi satt där med en engångs grill, godis och musik. Sedan kom en till tjej Moa och sen fick vi ett samtal av Malte (Mattias) och Anton som ville dryga sig tillsammans med oss.

Sofia och jag, vi skrattar alltid tillsammans. Vet inte varför men vi har alltid kul när vi två träffas. När klockan var runt halv nio såkom Anton på att han ville se "kenny begins" men jag var bara sugen på att gå på bio. Så vi tog en liten promenad från stadsparken till Flilmstaden för att kolla om den gick. Fan klockan var 20.50 coh filmen började 20.30. Då valde Emeli och Moa att dra hem. Så var vi bara 5. Jag och Sofia ville se "The Uninvited" och det ville resten med så vi alla betalade och gick in för att sre en skräckfilm.
1. jag har aldrig varit och kollat på en skräckfilm på bio.
2 jag HATAR skräckfilmer
Som tur var hade jag en filt för att gömma mig under och jag satt brevid Anton som distraherad mig genom att säga att filmen suger. Annars brukar min blick fastna och då blir jag rädd...

Efter det så gick vi tillbaka till Stadsparken för att leka lite i parken. Sendan hemmåt. Som vanligt var jag mega trött...

Hoppas er helg har varit bra =)

Peace...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar