lördag 15 november 2008

The Hills

Idag när jag satt och kolla på "The Hills" (<3) tänkte jag på en grej.
Ibland känns det som om jag är Lauren Conrad.

Hon flyttade hemifrån för att fånga sin dröm, att bli modedesigner. Men det händer mkt på vägen med hennes liv, vänner, karriär och sånt.

Nu går jag första året på gymnasiet, där jag läser Medie/Eventteknik. Japp, jag vill bli scentekniker.
Inte det man hade förväntat sig ifrån mig, men jag vet exakt hur jag ska komma dit.

Jag har tillräckligt med kontaker för att skaffa mig en bra praktikplats. Lars (min lärare) vill det bästa för mig, så han har lovat mig att få mig dit jag vill....
Men ändå har jag många som hindrar mig. T.ex. min mamma, hon tror att jag inte kommer att komma så långt med den här utbildningen. När det var dags att söka så var hon inte så inblandad i mina val. Såklart att alla föräldrar vill vara det, men inte mamma.
Det är först nu att hon börjar fråga mig "vill du verkligen läsa den här linjen","du kanske borde läsa nått som är mer...du..som Barn och fritid kanske."

Det känns lite jobbigt, att ens förälder inte alls vet vad man vill bli, eller inte förstår det. Min äldsta syster Ivannia, hon läste sam på lundellska. och Camila med. Men när min bror Nicolas valde HR linjen, så var pappa och mamma stolta över att Nico redan då visste vad han ville bli.

MEN HALLÅ?!?!?! Jag visste redan i 8:an att jag vill jobba inom ljus och ljud.
Men nu har Nico bytt till Media linjen. Så jag och min käre bror tar studenten samtidigt xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar