söndag 29 mars 2009

Helgen...

Helgen har varit full med olika saker...

Piercing: Efter fredagens svenska lektion hade vi håltimme för att vi flttade Ellära lektion till tidags morgon stället. Så då tog jag mig ner på stan för att träffa Nori. Väl nere på stan gick jag och Nroi till Subway, det var bara jag som åt men vi hade det mega kul, vi snackade om atllt mellan himmel och jord och skrattade såklart. Efter det stcka vi till Stora Torget för att träffa Malin och Markus och för att at ut pengar, vi alla fyra vandrade sedan till Darkwell för att jag hade bokat tid för att pierca mig!!!!!

När jag kommer in dit får jag hjälp direkt av Paul, så då fick jag även vänta i typ en 10 min som kändes som en hel timme, Mitt hjärta dunkade så jääävla fort för att jag hatar allt som är med nålar, jag kan inte ens ta en spruta eller ta hål i öronen. Så när jag kom in dit gjorde han allt i lugn och ro för att det skulle bli bra. Sen var det dags, aaaaj en nål gick egenom. Men okej, det gjorde inte så ont fick bara en liten chock...Efte det gick jag och Nori lite på stan...

Akuten: När jag för engång skulle äntligen träffar Nori är det såklart något som ska hända. Jag får ett samtal "Dolt nummer" står det och jag blir lite misstänksam. MEn jag var inte alls beredd på "Maca, var är du? Jag är här på stora torget med din bror som precis har fått ett anfall" Allt stod still i några sekunder och mitt hjärta började slå fort och jag kände gråten i halsen, NEJ NEJ NEJ, tänkte jag medan jag sprang från Gina Tricot till Stora Torget. Men när jag kommer dit så är han lite borta och sitter ner på markn, det avr även en massa folk runt omkring honom. Hatar när det är så...
Men kort därefter kommer amulansen som ska ta honom till sjukhuset. När jag säger att jag ska följa med så får jag frågan av ambulansmannen "Är du hans flickvän?" hahaha, "nejnejnej, jag är hans lillasyster" Men då kändes mer som om jag var hans storasyster...
Efter att ha varit på akuten fram tills halv sju fick vi åka hem...men det var annat som skulle hända den kvällen...

Festen: Älskade Johanna G hade en liten fest hos sig för att hennes mamma var bortrest. Så jäävla kul, gamla vänner som man har tagit kontakt med nu, nytt folk, musik, lekar dans och mycket mer!!! Tack tjejen för att jag fick komma!!

Earth Hour 2009: Haha, jag började redan kl. 20 att förbereda mig att ända alla lus och släcka alla lampor. Det var en mysig kväll jag hade. Nico, Joakim och Joakims flickvän Tanja var även med och vi satt i vardags rummet och spelade Finns i sjön (fråga inte varför). Men efter det var det dags för EM Kval Portugal-Sverige, jag och min pappa satsade om vem som skulle vinna. Jag satsade att Portugal skulle vinna för att...Förlåt men Sverige kan inte vinna utan Zlatan. Men hellooo, det blev oavgjort!!! Driver ni med mig, Sverige har blivit lite bättre :O, DET ÄR BRA GUBBAR!!!!

Kis&Hug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar