torsdag 5 mars 2009

Namn?

I 16 år har jag hetat Macarena och jag har fått olika reaktioner. Och ibland riktigt jobbiga när alla ska börja sjunga och dansa. Alla mina kompisar och även på två jobbintrvjuer har det blivit så. Jo visst är det kul att heta något som ingen annan gör. Men så kommer det till att jag ska försöka säga något smeknamn. Jag är uppväxt med att folk kallar mig Maca, men det blir så fel. "Macka, med skinka och ost", "Mackan".

Mina föräldrar är från Chile och det är väl vanligt att folk heter Macarna. Men dom säger det rätt och det låter mycket bättre när en spansktalande personer säger Macarena eller Maca.

Så jag har valt att byta tilltals namn. Men ha mitt namn som mellannamn. Även här har jag fått olika reaktioner. Några har sagt att det nya nmanet passar mycket bättre och andra vill inte alls att jag ska byta. Men nu har jag valt ett fint och kort namn som även jag gillar.

Lea

3 kommentarer:

  1. haha nu fattar jag vrf du inte fattade mitt skämt jag trodde du skulle heta lea utan h på slutet x) hohoho

    SvaraRadera
  2. haha, men jah ska nog heta utan h :)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Klart du ska heta något du tycker om. Jag ska försöka ändra till Lea i mitt huvud!
    Kram
    /Pauli

    SvaraRadera