söndag 7 december 2008

Förhållande...eller vänner?


Jag har haft lite otur när det kommer till mina vänner och deras förhållande. Man har alltid haft dom där för att snacka, när det börjar bli lite jobbigt. Jag som är så beroende av mina vänner och hur våran vänskap går, då blir det lite jobbigt om man ska ta in deras för hållande...

Men såklart är det så, man växer ifrån varande, hittar nya kompisar. Och även startar en egen relation med någon. Men fortfarande är det lite jobbigt.
En relation kommer och går, men som man säger. Riktiga vänner är som diamanter, och dom hittar man inte så ofta. Så varför ska riktiga vänner strunta i att vara med sina riktiga vänner, bara för att vara med sin pojkvän/flickvän?

I mitt fall så är det inte så jobbigt. Min käraste Miss Blond har precis inlett ett förhållade med en kille. Det är lite jobbigt att hon alltid ska vara med honom. Då menar jag alltid... Eftersom vi båda går på olika skolor så är det bara på helgerna vi träffas. Men det är då hon vill vara med sin pojkvän.
Såklar har jag blivit sur på henne lite då och då. Men jag tror att hon fattar att vi håller på glida isär från varandra. Det är det sista jag vill göra. Jag hatar att förlora en kompis för ett förhållande.


Dagen är spenderats med att titta på The Hills. Och det var där ifrån jag kom på att jag måste skriva hur jag känner, för att dom avsnitten handlade precis av det jag går igenom...

Lauren du är min hjälte ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar