fredag 5 december 2008

Skolan veckan slutade väldigt bra.

Veckan började ganska dåligt, och veckan var halv seg. Men lektions dagen var relativt bra idag. På engelskan jobbade jag för en gång skull, Svenskan skulle vi hålla tal men jag hade glömt att börja och göra min...


Men jag är så jääävla bra och hade ett väldigt bra ämne att hålla tal om, så jag höll tal utan att jag hade övat eller skrivit något =)


Macas tal (Förkortat)


"I helgen kollade jag på 'Extrem home make-over'. Denna gång handlade det om en familj som bestod av en mamma,pappa och deras 5 barn. 4 av barnen led av extrem autism. Men den 5 som var deras mellersta dotter på 9 år hade ett stort ansvar i hemmet. Pappan arbetade med två olika jobb och mamma stannade hemma. Den friska dottern fick laga mat, diska, städa och dessutom ta hand om sina stora systrar och sina små bröder.


Mitt liv började när pappa skrek 'Nico är död, han bara ligger här'

Under några månader så svimmade Nicolas väldigt ofta och det jobbigaste var att jag fick dela rum med honom.

När vi fck diagnosen om att Nicloas led av epilepsi. Han började att skaka kraftigt och var helt borta. Men han kände att det kom och han skrek 'Maca, rädda mig,Maca' Jag fick panik, jag var så rädd..."


Bla,Bla,Bla...


Jag vet att det är min bror som lider av sjukdomen, men jag har fått gå igenom så mycket som andra ungdomar inte ens kan tänka sig...som dom inte ens kunde klara sig gå igenom...

Jag säger inte att det har varit något hinder för mig, såklart är det svårt. Men jag har blivit en helt annan person av det, starkare, självsäkrare...


Efter skolan åkte jag hem till min mamma...Vi åt gooood mat och sedan kollade vi på "Barnhemmet", gaaah vad läskig den är, iaf när man kollar med mamma, hon rycker heeeeela tiden när det är läskigt xD

1 kommentar: