torsdag 8 januari 2009

första skoldagen för iår

"If I were a boy..." sjöng mobilen kl 6 på morgonen och jag tände lampan för att göra mig iordning. Anledningen till att jag vaknade tidigt var för att annars kommer jag försent och det vill man inte göra om man vet att man har Lars på första lektionen.
På med kläderna, ge mat till hunden, fixa frukost, kolla på tv, borsta tänderna, sminka sig och fixa håret. Då var jag klar kl halv 8.
Gick till dörren för att känna hur kallt det var. Och såklart var det sviinkallt. Så jag ville helst inte gå till Ferlinsgatan för att vänta på bussen.
Väntade ett tag för att ta bussen lite närmre mig. Men vem träffar man där. Jo, Keso.
Bussen var såklart fullproppad med folk. och så är det nån jävel som börjar dra i min väska. Då sa jag med en bestämd röst "Släpp min väska" haha, så var det Johan Blom xD, han var min gamla hjälp lärare hahaha
Gick av på stan och sedan till nästa buss. Träffade Krullis och UntzUntz. Och med dom var även Angie. Vi fyra väntade på bussen med en massa andra. Och såklart har dom valt världens mini buss. och alla ska till GUC -.-...
Så även den bussen blev fullproppad...kuuul
Väl i skolan så ser jag Lars...
med en pekpinne (asså killen är läskig men när han har en pekpinne...pff man vill inte ens kolla in i hans ögon)
Haha, jag ska filma en dag när klassen är samlade och pratar och skrattar. Men idag var det speciellt. Lars skrattade med oss..haha
Halvtimmes rast, då stack jag för att dricka kaffe. Träffade Awat igen och Perraliiitooooo (vaktmästaren och min bästa vän :D) xD
Skoladagen var lite seg men rolig. Jag och Toker var dom ända som hade gympakläder med oss. Så vi tog beslutet för att gymma med OléOlé. Men han kom på, nej vi kan köra lite pilates. Så då gjorde vi det. Det var kul men även jobbigt. Men annars var det en jättebra träning för både kroppen och balansen.
Träffade även Mini-Lars och Retardoo och McMeijer i skolan.
Efter skolan åkte jag, Krullis och Mannen ner till stan. Vi gick in till Indiska och Kappahl. Och sedan skulle Mannen köpa lite mat på Hemköp. Och vilka stöter man på där utanför da...?
Jo, Puppan och Björnen... Björnen var vääääldigt trevlig (noot) medans Puppan verkade lite trött. Så jag lämnade dom och begav mig till Centralstationen för att ta bussen ut till min Morii.
Och nu sitter jag här och skriver lite på msn och facebook.
Aja, det är en dag imorrn också, kanske ska gå och lägga mig för att jag kan knappt ha mina ögon öppna haha..
Baibai
Kiss&Hug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar