söndag 4 januari 2009

My life...

För några år sedan var mitt liv inte det bästa. Skolan var jobbig, Nicos sjukdom, pendla fram och tillbaka, pappa var ensamstående..
.
Man vill aldrig se en människa helt ensam. Jag fick hjälpa till mkt i hemmet, vara med pappa. Min syster var ganska mycket hemma hos sin dåvarandra pojkvän.
Men ett år valde pappa att åka till Chile. Ett år utan pappa.
Ett år utan att få höra hans röst, Ett år utan att känna hans närhet. Ett år utan att få berätta hur det gick i skolan. Under ett år händer mycket.
Det har nu gått 4 dagar av det nya året. Det har inte hänt så värst mycke. Men det värsta, som jag var rädd för att det skulle hända...har hänt. Jag är tillbaka på ruta 1 av hur mitt liv var för några år sedan.
Och nu är det ännu värre. För att nu går jag i gymnasiet, svårare och jobbigare. Man vill bara försvinna. Men vart? Vart kan jag vända mig? Jag vill inte vända mig till nån av familjen men jag vill ändå inte lägga allt mitt gnäll på mina älskade vänner som säger att dom alltid är där för mig.
Jag vet att det finns miljöner som har det tusen gånger värre än mig. Men man blir ändå trött av allt som händer. Jag vill inte längre, jag vill verkligen inte det...
I nu läget känns allt som skit. Men jag har min älskade kompisar Puppan, Latte och såklart Dancer.
Latte, hon får mig såklart att skratta: Alltid lika rolig och knäpp med sin twisted hjärna. Äslkar verkligen henne, hon lyssnar på mig när jag har problem...
Puppan, hon är en skön tjej som alltid är där för mig. Min själstvilling. Älskar tjejen med hela mitt hjärta. Hon är där för mig och jag för henne, så enkelt är det.
och sist
Dancer, som tyvärr har varit borta i 18 dagar, utan kontakt.
Den tjejen kan man ringa när som helt, natt och da. Hon är verkligen där för mig heeela tiden. Min älskade tvilling och bästa vän. She will always be in my heart. Tack för att du ringde på Nyårs afton ända från Chile...
Saknar dig tjejen
Som sagt, jag har mina tre tjejer som hjälper mig...men något fattas...
Jag kan inte försvinna någonstans...Jag kan bara prata ut...
"Idag...Idag börjar mitt gamla liv.
Men med nya utmaningar men med hjälp av dom bästa"
Macarena Reveco-Skoknic´
Kiss&Hug

1 kommentar:

  1. Älskade älskade vän! kommer alltid finnas för dej.//blomma

    SvaraRadera