fredag 9 januari 2009

Oväntat...

Vi var på engelskan och var helt beredd på en ny lärare Sofia Höglund. Men nej, då kommer Junkka. Glad och kort kommer han där med sin jävla vagn. Nej, inte han. Så kommer dom orden "Japp, jag ska ha er en vecka till".
Aja, efter det var det svenska och ellära. Och Lars fick ett bloggnamn av Mannen:
Lars = Lasse liten gullefjun aka gullefjun.
Haha...
Efter skolan åt jag på Subway med Beckham och sedan iväg em till morii.
Eftersom jag inte har något att göra här tänkte jag att den tiden skulle gå åt kolla lite på aftonbladet.se.
Och vad är det första jag läser?
"John Travoltas son död"
Hur kunde det hända?
John Travoltas son Jett,16 år, var hans äldsta och enda son. Han led tydligen av epilepsi och fick anfall varje vecka.
Familjen var på semester i Bahamas där Jett hittades medvetslös i badkaret efter flera hårda smällar i huvudet.
Sjukpersonalen försökte gång på gång att återuppliva honom. Men det var försent.
Det visar sig att Jett slutatde ta mediciner för att inte få leverskador. Men om man slutar ta medicinerna så går det helt enkelt inte bra.
Det här är ganska svårt för mig att läsa, eftersom min bror lider av svår epilepsi.
Först kunde jag inte fatta varför dom tog tillbaka medicinerna. Min bror var pväg att få leverskador, då kontaktade mina föräldrar hans doktor och han fick en ny medicin.
Att ta ifrån medicinen är ingen bra idé. När Nico först fick dom var jag tvungen att lärar mig hur mkt han skulle ta och när. Nu för tiden när Nico har blivit lite äldre och kan ta och lära sig att ta ansvar så får han göra det. Men såklart har jag det i baktankarna hur mkt det ska vara.
Jag bryr mig verkligen om dom som har en vän, ett syskon, en släkting som lider av epilepsi. Det finns där hela tiden. Jag vet, man kan få ett anfall ändå. Men det är fortfarande hemskt att se. Jag vill verkligen att alla ska veta min bakgrund. För att jag vill inte att alla ska komma med deras problem, när jag har mina egna. Det är som ett ärr jag har, det kommer aldrig att försvinna. Det är det jobbiga...
Kiss&Hug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar