söndag 11 januari 2009

Lugn lördag

Denna lördag var ganska ovanlig. Det var ganska skönt med att inte ha något inplanerad.
Det började med att jag vaknade runt 13.15, gick ner till köket och ordnade lite frukost. Sen satte jag mig i vardags rummet och kollade på tv.
Under dagarna på helgerna så är det bara tråkiga program. Men sen kom jag till en kanal som jag inte alls kollar på ofta. Traveling & Living, precis när jag kom till den kanalen så började en reality serie om en familj. Jon & Kate +8 och den handlade om Jon och Kate och deras vardag med 8 ungar. Jon, som jobbar inom IT och Kate som var en f.d sjuksköterska. Kate slutade jobba när hon fick veta att hon var gravid med tvillingar. Sedan hon ville ha flera barn. Men hon var inte beredd på 6 ungar till. 9 månader efter föddes tre pojkar och tre flickor.
Under tiden sitter man verkligen och tänker. Är de det här man vill egentligen?
Själv så vill man ta studeten och sticka från Uppsala så fort som möjligt. Men det är bara nu man tänker så.
När man tar studenten, var ska man göra efter? Men kan inte bara dra.
Då börjar man leva på nytt, skaffa egen lägenhet, ta ansvar, söka job eller plugga vidare. Det finns så mycket man ska göra som man inte alls tänker på.
Helst vill jag jobba inom det området jag läser nu. Som ganska få vet så vill jag bli Scentekniker. Kanske inte i Sverige, jag har alltid drömt om ett liv i USA. Men när den här lilla krisen kom så var drömmen redan borta. Man kanske inte alls ska tro på att drömmar kan uppfyllas. Det ända jag behöver då är hjälp och stöd från nära och kära. Såklart så ska jag hjälpa er med. Fast än att jag tycker själv att jag har hjälpt så många jag känner och ni har sagt att ni ska hjälpa mig.
Men ändå tror jag att jag kommer att klara det. Det går bra för mig i skolan, iaf den lektionen som jag hatar mest och som har sämsta tiderna. Ellära. Asså jag hatar inte det. Jag hatar bara tiderna. Men Gullefjun är bra. Han hjälper mig, jag förstår och jag får bra resultat på proven. Kanske inte är så aktiv på lektionerna när vi får frågan och vi ska räcka upp handen. Där är jag ganska seg. Men jag lär mig alltid. Det förstår inte lärarna. Jag sitter hellre och lyssnar än att försöka få ordet. Hehe, jag blir ganska irriterad om inte jag får ordet så jag tar hellre den energin och lyssnar på hur andra tänker.
Aja, resten av dagen har jag bara slappat hemma, åkt bli och kollat på två filmer med mamma, Walter och William. Det blev Mad Money och What happens in Vegas
Kiss&Hug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar